Nyheder
Har du den fedeste arbejdsplads? Så indstil nu og vær med i konkurrencen Nu har du og kollegerne muligheden for at være med i 3F’s konkurrence om Årets Arbejdsplads – se her, hvordan du indstiller.

Har du en arbejdsplads, hvor mandag morgen ikke føles som en straf? Hvor du er sammen med verdens bedste kolleger og har en chef, der faktisk lytter?

Og har I noget ekstra på din arbejdsplads, som man ikke finder alle steder?

Så har du nu mulighed for at give din arbejdsplads en stor anerkendelse. Nemlig ved at indstille den i 3F’s konkurrence om at blive Årets Arbejdsplads 2025.

Deadline for forslag er 9. marts.

Fakta Traditionsrig konkurrence
  • Konkurrencen om Årets Arbejdsplads er efterhånden gammel og traditionsrig. Den blev opfundet af SiD (Specialarbejderforbundet i Danmark) i 1990, og blev overtaget af 3F, da SiD og KAD (Kvindeligt Arbejderforbund) fusionerede.
  • Gennem årene er kåret både små, mellemstore og store virksomheder, offentlige og private, og fra alle 3F’s brancher.
  • Årets Arbejdsplads 2024 blev Siemens Gamesa i Aalborg, og året før var det virksomheden Palsgaard fra Juelsminde.
  • Formand for dommerkomiteen er 3F’s forbundsformand Henning Overgaard. Desuden består komiteen af forbundets seks gruppeformænd plus kommunikationschefen. Endelig er der to eksterne dommere, som i 2025 er: Henrik Mielke, som har været direktør for blandt andet MT Højgaard og Scandi Byg, og Thomas Mølschow Corneliussen, administrerende direktør i Frode Laursen.
Du skal have tre gode grunde

Din arbejdsplads kan være med, uanset om den er offentlig eller privat, uanset om I er mange eller få. Det vigtigste er, at det er en arbejdsplads, hvor medarbejderne trives, og at der er noget ekstra, som gør, at den skiller sig ud sammenlignet med andre.

Når du indstiller din arbejdsplads, bliver du bedt om at angive tre gode grunde til, hvorfor du synes, I skal være med. Dine svar er afgørende for, om I går videre.

Sådan gør du
Indstil din arbejdsplads her

Her kan du også læse mere om, hvilke kriterier som dommerne kigger efter. Det er blandt andet trivsel, miljø, muligheder for uddannelse og udvikling, – og om virksomheden tager et samfundsansvar.

Hvis I går videre, får din arbejdsplads tilsendt et nyt skema, som skal udfyldes. Hvis det udfyldes i fællesskab – for eksempel både af en repræsentant fra ledelse og medarbejdere – øger det chancen for at gå videre.

Jo mere information, jo bedre.

De tre virksomheder, som går videre til finalen vil blive inviteret til kåringen, der foregår på 3F’s kongres i september.

Og sidst men ikke mindst: Der trækkes lod om 10 kilo slik blandt alle indstillinger.


Masser af fordele med 3F Som medlem af 3F får du mange gode fordele og rabatter:
  • Rabat på dine forsikringer
  • Rabat i mere end 1.300 butikker og webshops
  • Fri adgang til 3F Superliga
Kontakt