Charmekampagne for at gøre 3F synlig Kampagnen skal hjælpe medarbejdere i det midtjyske område til bedre forhold

3F Søhøjlandet sluttede onsdag fagforeningens årlige charmekampagne til midtjyske virksomheder. Kampagnen har kørt i to omgange.

Sidste stop var hos Keolis i Hinnerup, som beskæftiger omkring 60 buschauffører, og her var de faglige sekretærer i 3F Søhøjlandet Betina Mortensen og Marianne Wøbbe på besøg fra morgenstunden med rundstykker.

- Det er fedt at komme ud i marken og være synlige. Det er vigtigt, at medarbejderne får mulighed for at fortælle om deres forhold direkte til os. Herefter er det så op til os at undersøge, om vi kan ændre lidt på forholdene. Medarbejderne skal opleve, at vi gør en forskel, siger Betina Mortensen, som selv har været buschauffør og derfor ved, hvor der kan være problemer.

- Vi får understreget, at det er vigtigt med fællesskab, fastslår Marianne Wøbbe, som også er glad for at komme ud, men til gengæld er lidt bekymret over, at en del synes, at det er dyrt at være med i fagforeningen.

Udover at være synlig er kampagnen også et forsøg på at få fat i flere medlemmer til 3F.
Men resultatet vil først stå klart om nogle dage, når kampagnen er blevet evalueret.